آشنایی با آینده شغلی حسابداری

آشنایی با آینده شغلی حسابداری

در این مطلب شما آشنایی با آینده شغلی حسابداری پیدا می کنید و میتوانید در زمینه های از حسابداری که علاقه دارید پیشرفت کنید و رشد کنید.

آشنایی با آینده شغلی حسابداری :

حسابداری به منظور ثبت و تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی برای افراد، موسسات، سازمانهای دولتی و سایر نهادها مورد استفاده قرار می گیرد.

فرصت های شغلی برای حسابداری موارد زیر می باشد:

1) حسابداری:

فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کلیه مؤسسات و واحدهای تجاری، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه‌های زیر مشغول کار شوند.

حسابداری مالی: در کلیه شرکتها و مؤسسات تجاری و غیرانتفاعی.

حسابداری صنعتی : در کلیه واحدهای صنعتی و شرکتهای تولیدی.

حسابداری دولتی : در کلیه سازمانها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی حساب.

حسابداری مالیاتی : در ادارات دارایی.

حسابداری بیمه : در مؤسسات بیمه .

حسابداری بانکها : در شعبه‌ها و سرپرستی بانکها .

 

مدیر مالی

حسابداران پس از مدتی اشتغال به کار در حسابداری می‌توانند در سمت مدیریت مالی واحدهای تجاری ، ایفای نقش نمایند.

حسابدار گزارشات مالی را تهیه، فعالیت های سرمایه گذاری را هدایت و برای رسیدن به اهداف مالی بلند مدت سازمان برنامه ریزی می کنند.

تحلیل گر مالی

برای موفقیت در این شغل باید علم اقتصاد و کسب و کار را شناخته و در ارتباطات و ریاضیات مسلط بوده و توان تحمل فشار کاری زیاد را داشته باشید.

 

ممیز مالیاتی

شما برای سازمان امور مالیاتی کار کرده و بر رعایت قوانین مالیاتی و پرداخت مالیات صحیح و قانونی از سوی شرکت ها و مؤسسات نظارت دارید.

 

البته برای رشته حسابداری طبقه بندی دیگری نیز به شرح زیر بیان می شود:

دفترداری

حسابدار

حسابدار رسمی

برای هر کدام از گروه ها اطلاعاتی در مورد حقوق، میزان تحصیلات و نوع فرصت های استخدامی در اختیار شما قرار می دهیم.

دفترداری

مسئولیت ها و وظایف

بیشتر جزئیات به دفتردارها واگذار میشود. آن ها باید در زمینه مرتب کردن کارهای مالی اصلی که برای شرکت حیاتی است توانا و متعد باشند به عنوان یک دفتردار شما باید بتوانید حجم وسیعی از مبادلات روتین شرکت مانند فروش ها، خریدها و پرداخت ها را دسته بندی کنید. ممکن از شما خواسته شود که مدارک مرتبط با مبادلات را تهیه یا دسته بندی کنید. مثلاً فاکتور فروش، برگه درخواست انبار، رسید و … . در برخی موارد ارائه گزارش مالی به استفاده کنندگان بیرونی نیز جزو وظایف دفتردار خواهد بود.

کار یک دفتردار ممکن است به وسیله یک حسابدار یا یک موسسه حسابداری بازبینی و بررسی شود.

با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی توصیه می کنیم که خود را با آخرین تغیرات نرم افزار و تکنولوژی در زمینه حسابداری آپدیت کنید تا موقعیت های مناسب شغلی بیشتری نسیب شما گردد.

حساب گوهر اطلاعات شما را در همه ی زمینه های حسابداری به روز نگه میدارد و فرصت های شغلی حسابداری را به شما معرفی می کند تا در بهترین زمینه فعالیت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(http://hesabgohar.ir/wp-content/uploads/2017/04/slider.jpg);background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 650px;}