وظایف مهم حسابداران

وظایف مهم حسابداران

وظایف مهم حسابداران در شغل حسابداری

حرفه حسابداری جزء یکی از مشاغل حساس جامعه محسوب می شود؛ در واقع به دلیل محاسبات و جزییاتی که در این شغل اهمیت زیادی دارند، دقت و توجه بالای حسابدار را می طلبد.

بخشی از وظایف حسابدار ، وابسته به اینکه در چه نوع شرکت با چه اندازه و یا چه صنعتی باشد مشابه است و البته بخشهایی از آن نیز بر اساس پارامتر های بالا متفاوت است.

از سوی دیگر ، سوابق شغلی شما به عنوان حسابدار، پست و جایگاه شغلی شما در شرکت و توانایی و مهارتهای مالی و حسابداری شما نیز از عوامل تأثیر گذار بر وظایفی است که انجام میدهید.

وظیفه اصلی حسابدار چیست؟

کار حسابدار ، شامل سه مرحله ثبت، تهیه گزارش و ارایه آن است؛ یک حسابدار معمولا اطلاعات مالی را ثبت و گزارشات مالی را تهیه و به مدیریت شرکت یا مراجع قانونی ارائه میکند. حسابدارن داده های خام را در دفاتر و نرم افزار های حسابداری ثبت و به آن ها نظم میبخشند. محصول نهایی کار یک حسابدار گزارشات و صورتهای مالی است که مبنای تصمیم گیری ذینفعان میباشد.

بقیه وظایف حساداران

1- ارسال لیست مالیات حقوق پرسنل ، بر اساس قانون مالیات های مستقیم در هر ماه اجباری میباشد و باید از طریق سامانه ارسال لیست مالیات حقوق ، پس از انجام محاسبات حقوق و گزارشات آن فرستاده شده و مالیات حقوق متعلقه هم پرداخت شود .
2- همکاری با مدیر عامل در تهیه و ثبت و پلمپ دفاتر روزنامه و کل در مرجع ثبت شرکتها و بررسی و کنترل مدارک.
3- ثبت اسناد حسابداری صندوق و مربوط به دریافت و پرداختهای مالی در دفاتر یا نرم افزار حسابداری
4- ثبت اسناد حسابداری حقوق و دستمزد از جمله حقوق ، بیمه ، مالیات و … در دفاتر یا نرم افزار حسابداری
5- ثبت اسناد حسابداری فروش در شرکتهایی که فروش دارند.
6- ثبت اسناد حسابداری ورود و خروج انبار در شرکتهایی که انبار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(http://hesabgohar.ir/wp-content/uploads/2017/04/slider.jpg);background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 650px;}